روايات

رواية عشقي المتمرد الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم مروة مرزوق

رواية عشقي المتمرد الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم مروة مرزوق

رواية عشقي المتمرد الجزء الحادي والعشرون

رواية عشقي المتمرد البارت الحادي والعشرون

رواية عشقي المتمرد الحلقة الحادية والعشرون

الدكتوره بحزن…….للأسف مقدرناش ننقذ الجنين البقاء لله
ريان بصدمه…….ج جنين هيلين كانت حامل
الدكتوره…….ايوه وبسبب تعرضها لضر*ب مبرح الجنين مقدرش يستحمل
ريان رجع ورا بصدمه من اللي سمعه خسر ابنه اللي لسه ميعرفش بيه ولما يعرف يكون ما*ت فاق علي سوال حاتم عن حالة هيلين
الدكتوره بحزن……..الأم وضعها خطير وحر*ج اتعرضب لاصا*به في كتفها الشمال دا غير الضر*ب اللي اتعرضت ليه في البطن وبسببه نزل الجنين وكمان الجر*ح اللي في الرأس اثر إنها اتعرضت للضر*ب بشي حد*يدي حا*د ومسلمتش من كدا لا رأسها اتخبططت كذا مرة في شي صلب وفي مايه داخلت الرئه عندها وضعها صعب جدا هي دلوقتي محتاجه دعواتكوا ال ٢٤ ساعة الجايين هما الحاسمين ليها
قالت كدا ورجعت للعمليات تاني
ريان حس ان الدنيا بتلف بيه لاقي نفسها بيستسلم لتلك الدوامة وسقط علي الأرض والكل جري عليها
فات خمس ساعات
وريان بدأ يفوق
ريان بتعب……….ه هيلين
جلال بهدوء…….أهدي يا ريان
ريان بتعب………هيلين هيلين عامله ايه
جلال بحزن………لسه في العمليات يا ريان عندها نز*يف داخلي بيحاولوا يسيطروا عليه وموضوع الماية اللي علي الرئة بيحاول يحافظوا علي حياتها
ريان عيونه دمعوا بحزن و و*جع وخوف من خسران معشوقته
جلال…….ريان الشرطة لاقت جث*ة أمك عند الشط اللي لاقينا فيه هيلين وكانت متو*فية
ريان بغضب…….متجيبش سيرتها هي السبب في اللي حصل لهيلين انا مش مسامحها
جلال خده في حضنه لأنها بتفضل أمه في النهايه
جلال سند ريان وطلعوا راحوا عهد العمليات صدفه علي خروج هيلين من العمليات وشها باهت واصفر مستسلمه
ريان جري عليها ومسك ايدها وباسها وعيونه دمعوا
الدكتوره………هي هتتنقل للعناية المركزة لسه متعدتش مرحلة الخطر المفروض هي تكون عايزه تعيش تعافر من جواها
وراحت هيلين العنايه المركزه والكل بقي رايح جاي مستنيين خبر يفرح قلوبهم
ريان واقف بيبص علي هيلين من الشباك وفاصل بينهم زجاج واوضه هيلين ضلمه الأجهزة هي اللي منورة صوت جهاز القلب والعلامات الخاصة بانقباض وانبساط عضلات القلب ريان مركز عليها كأنها بطمنها ان قلب هيلين لسه بينبض
أيامنا بتودينا
تبعدنا وتجمعنا
مشوار ومكتوب لينا
بياخدنا ويرجعنا
لا لقانا كان بإيدينا
ولا حتي اخترنا وداعنا
وإن ما قدرت إيدينا
تاني تمسح دموعنا
ريان بدموع………قومي أمسحي دموعي يا هيلين أيدي عايزه تمسك ايدك
لسه الأحلام بتبان ب عينينا
والحب هيفضل عايش بينا
يرسم علي أيامنا وليالينا
ضحكة نونس بيها دموعنا
ريان بدموع…….لسه لينا احلام يا هيلين لسه احلامنا كتيرة لسه عايزك تكوني سندي وضهري لسه بيتنا اللي حلمنا بيه متبناش لسه حبنا عايز يكبر لسه لسه
لسه الأحلام بتبان في عينينا
والحب هيفضل عايش بينا
يرسم علي أيامنا وليالينا
ضحكه نونس بيها دموعنا
لا لقانا كان بإيدينا
ولا حتي إخترنا وداعنا
وإن ماقدرت إيدينا
تاني تمسح دموعنا
ريان بدموع………….الوداع لسه مجاش يا هيلين لسه بعيد عن حياتنا لسه عافري وقاومي علشان اللقاء اللي بنا عافري علشان تمسحي دموعي وانا امسح دموعك عافري علشان انت السند
لسه الأحلام بتبان في عينينا
والحب هيفضل عايش بينا
يرسم علي أيامنا وليالينا
ضحكة نونس بيها دموعنا
ضحكة نونس بيها دموعنا
ريان بدموع وحزن………..أرجعي يا ضحكتي أرجعي ياللي ونستي وحدتي يا معشوقتي
هيلين زي ما تكون سامعة ريان وحاسه بكلامه
الصوت……….يبدوا انا قطاري لم بتوقف بعد فلا زال عندي وقود يكفيني لاستمر حسنا أيتها الحياة استعدي فالتي تحدتك سوف تعود من جديد لازلت لم اكتب النهايه لقصتي بعد لازال هناك شوق في قلبي لأهلي ولكن ساعدوا كطائر حر ليس مقيد
فجأة المكان اللي هيلين واقفه فيه اللي كان عبارة عن بياض تحول وظهرت سماء الليل تلمع النجوم فيها تري شهب تنزل من السماء وتلك الحشرات المضيئة تضي حولها في وسط الزرع الأخضر
تري هيلين باب مزين بالنجوم تتقدم ناحيته وتفتحه وتخرج منه
هيلين بدأت تفتح عيونها براحه
الممرضة اللي في الأوضة شافتها طلعت جري تبلغ الدكتوره بعد ما بلغت ريان والعيلة برجوع هيلين لوعيها
ريان دخل جري علي هيلين وعيونه لا تتوقف عن البكاء
ريان بفرحة……..رجعتي انا كنت متأكد وباس رأسها وحضنها بعشق
رحمه جرت علي هيلين ومسكت ايدها وفضلت تبوس فيها وتعيط وراحت لراسها وباسها وباست كل انش بوجهها
رحمه بدموع………ربنا مكونيش بنا*رك يا هيلين اوعي تبعدي عني تاني فاهمة
هيلين هزت رأسها بحاضر ومتكلمتش
شوقي جه لهيلين وخادها في حضنه وفضل يعتذر منها هو حاسس انه السبب في اللي حصل ليها هيلين بصت ليه وابتسمت بهدوء كأنها بتقوله ملكش ذ*نب
هدي وعلا جري عليها وحضنها وفضوا يعيطوا
جلال بدموع فرح……إيه يا نكد*يين يعني فرح زعل عياط يخرب بيت النكد دا
حاتم من بين دموعه………شوف نفسك دموعك مش لاحقه
جلال وهو بيمسح دموعه……لا دا حاجة جات في عيني مش أكتر
هيلين مدت ايدها لجلال بمعني تعاله وهو راح ليها وفي ثانيه كان حاضنها وبيعيط
جلال بدموع………مكنتش قادر اتخيل فكرة اني اخسرك لا لا لا مستحيل اوعي تعملي كدا تاني والله هضر*بك المرة الجايه
هيلين بصت ليه بابتسامة وضحكت وهوضحك
حاتم كان واقف بعيد عن هيلين وبيعيط
هيلين بصت عليه ومدت ايدها
حاتم هز رأسه بمعني لا
هيلين فضلت مده ايدها
حاتم مسك ايدها وحضنها وفضل يعيط
حاتم بدموع…….و*جع خسارتك أصعب و*جع يا هيلين
هيلين طبطبت علي ضهره وابتسمت
ريان كان حاسس بغيرة بس فضل ساكت علشان وضع هيلين دا غير هو مش عارف هيواجهها الزاي بخبر الجنين اللي خسرته
الدكتوره جات وكشفت علي هيلين وطمنتهم إنها اتعدت مرحله الخطر خلاص بس رائتها لسه ضعيفه ولازم تفضل في المستشفى شهر علي ما صحتها تتحس الكل مشي ماعدا ريان فضل ما هيلين اللي بصتله بعتاب
ريان مسك ايدها وباسها بحب وقبل جبهت رأسها
ريان بحب وعشق…….عارف انك زعلانه مني يا هيلين بس والله انا عملت كل دا علشان متزعليش ولا ياسين يبعد عننا انا حبيته زي إبني كأنه من صلبي واكتر كمان وقتها كان كل همي مشوفش الزعل في عينك ولا حتي الغضب والزعل عيونه دمعوا
هيلين مسحت دموعه بايدها وابتسمت وحضنته وباست خده
ريان فرح وحضنها بحب وخدها في حضنه وناموا مع بعض وأخيرا بعد مشاكل كتيرة ناموا بسلام
مريم بدموع…………..أنا السبب لو خليت هيلين تقبض علي ماري من الأول مكنش دا حصل
عدنان خدها في حضنه وهدها…..شششش خلاص هيلين دلوقتي بخير وجهزي نفسك لأننا هننتقل نعيش معاهم في القصر و دا امر من الرائدة هيلين وبلاش نرفض بدل ما تشلو**حنا
مريم ضحكت من بين دموعها
وعدنان بص ليها بحب
عدي شهر وهيلين خرجت من المستشفى ورجعت البيت بس لسه ضعيفه وريان ديما معاها وبيهتم بيها وبراحتها
باليل الكل كان نايم
عمر كان بيحلم بكابوس
عمر بدموع…….لا علا م متتش لا علا عايشة لااااااااااااااااااا وبص للطفل الصغير النائم ببراءة
عمر بغضب…….انت السبب انت قت**لت حبيبتي وخاد الطفل وراح عهد كبري و رفع الطفل والطفل بدأ يعيط
وفجأة قام من نومه مخضوض
عمر وهو بيمسح وشه بتعب……..أعوذ بالله من الش*يطان الرجيم ويص لعلا لاقها شبه الملايكه قرب وباس جبينها وخدها وقام وقف في البلاكونه يتنفس وبعد شويه خرج يتمشي
………شكلك مهموم
عمر بحزن……بابا
عبدالرحمن……تعاله يا عمر تعاله
وقعدوا وعمر بص لنافورة مايه والورد اللي حواليها
عبدالرحمن……..مالك يا عمر
عمر بدموع…….خايف
عبدالرحمن……..من ايه
عمر…….خايف اخسر علا يا بابا خايف الفكرة لوحدها بترعب
عبدالرحمن بابتسامة……….قل لن يصيبنا الا ما كتبه الله لنا يا عمر
عمر بدموع……….بتخبي و*جعها يا بابا انا عارف ان نفسها تكون ام ولما عرفت بحمل حنين حسيت بدموع في عيونها وك*سرة مش قادر اشيل الو*جع من قلبها يا بابا مش قادر بتمني اخد الو*جع دا ليا وهي ترتاح عارف اول مرة شوف علا فيها كانت لما كنت راجع من امريكا كانت في المطار برده اتخانقت مع صاحبتها علشان مجبتش كيس شيبسي ليها شديتي بتفاصيلها وملامحها البريئة قولت بااااس هي دي اللي هتلمني وهتكون زوجتي بسببها بعدت عن كل اصحابي السيئين و غيرت تصرفاتي الوحشه بقيت أخاف اخسرها عشقتها يا بابا و دلوقتي عشقي مجر*وح اعمل ايه يا بابا اعمل ايه
عبدالرحمن بابتسامة……………خلي عشققك ينسيها و*جعها واكيد انت عارف الزاي ويلا ارجع لمراتك
عمر بألم…….بابا لو حصل مرة وخ خسرت مراتك بسبب إبنك هتعمل ايه وقتها
عبدالرحمن فهم ان عمر شاف كابوس و*حش
عبدالرحمن بابتسامة……….هقول ربنا استرد أمانته وساب ليا جزء منها وهو إبني من حبيبتي هحبه وهخليه ضي عيوني دموعه مش هخليها تنزل أبدا هحكليه عن امه مش ههمله أبدا لانه قطعه منها
عمر بدموع……….بس هو السبب علشان تخسرها
عبدالرحمن……….وهو السبب علشان تعيش من بعدها يا عمر
عمر فضل باصص لنافورة المايه وسرح في اللي شافه وفي كلام ابويه
عمر بدموع…………معقول الحلم دا يتحقق
عبدالرحمن بحنان……..عمر سيب كله علي ربنا يا حبيبي وربنا هيراضيك
عمر مسح دموعه وقام حضن أبوها و دخل معاه القصر وكله دخل بنام
في الصباح الكل متجمع علي السفرة
هيلين بهدوء………علا مالك
علا بتعب………مفيش يا هي….
مكملتش كلامها وطلعت تجري علي الحمام تستفرغ
البنات جروا وراها
رجعت علا وقعدت بتعب
عمر بقلق…….علا أنتي بخير تعالي نروح للدكتوره
علا بتعب………لا متخفش يا حبيبي أنا بخير بس محتاجه ارتاح شويه وجات تمشي اغمي عليها الكل جري عليها وطلبوا دكتوره ليها وعمر كأن روحه بتتسحب منه
بعد مدة خرجت الدكتوره
الدكتوره………مبروك المدام حامل بس الحمل لسه في أوله هي حامل من اسبوع بس جسمها ضعيف دي شويه فيتامينات هتخادها بانتظام
عمر انصدم
عمر في سر………م معقول ال الحلم ي يتحقق ل لا لا
الكل فرح بالخبر دا إلا عمر اللي في عالم تاني والحلم عمال يظهر قدامه
الكل دخل وبارك لعلا اللي فرحت بعوض ربما ليها
الكل خرج وفضل عمر
علا بفرحه……..عمر انا حامل عوض ربنا جه
عمر بجمود……….البيبي دا لازم ينزل
..
..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
علا بصدمه………إيه لا مستحيل انزل إبني لا
عمر بجمود……..اللي قولته هيتنفذ يا علا من غير نقاش
علا بغضب……..وأنا قولت لا يعني لا إبني لا
عمر بغضب………علا صوت
علا بدموع………انت ايه اللي حصلك
عمر وهو عايز يصرخ……..اللي قولته يتنفذ وإلا
علا……وإلا
عمر……….هطلقك
علا بجمود…….خلاص يا عمر
عمر فرح بس ابتسامة اختفت لما سمع علا بتقول……طلقني
عمر بصدمه……….إيه
علا بجمود……..زي ما سمعت طلقني
عمر بصلها بصدمه هي فضلت طفل لسه مجاش عليه هو اللي خايف عليها وهي بتفضل طفل عليه
عمر بجمود………أنتي طالق
قال كدا وطلع وعلا انهارت
الكل عرف بموضوع طلاق عمر وعلا وزعلوا
الايام بتمر والشهور وعمر اتغير بقي مهمل حاله دقنه طولت عاش في شقة ومش بيجي القصر خالص خس كتير
عدي علي الوضع دا خمس شهور
في يوم
عمر…….ألو يا ريان
…………….
عمر بصدمه………..إيه طب أنا جاي وحلق دقنه ولبس هدومه وطلع علي القصر دخل وانصدم من اللي شافه
علا قاعدة وفي فريحها شخص لا شاب جميل الملامح هادي بطبعه
علا بهدوء……..تمام كتب الكتاب هيكون بعد الولادة انا موافقه
عمر بصدمه……..ع علا
نظرت علا بإتجاه الصوت وقلبها دق بسرعة ومسكت دموعها بالعافيه
عمر الغيرة والغضب عمته الزاي معشوقته قاعدة جنب شخص كدا راح ليها وشدها ودخلها أوضه
الكل واقف مصدوم
هيلين دخلت بهدوء وقعت وحطت رجل على رجل ومسكت كوبايه عصير
هيلين بهدوء………..حاسبوا لطبوا ساكتين من الصدمه
حاتم بصلها بشك……..أنتي اللي ورا دا مش كدا
هيلين وهي توجه كلامها للشاب…….تشكر يا أدهم
أدهم بابتسامة……….عادي يا هيلين انا اعمل اي حاجة علشانك
ريان كان لسه رايح ليها هرب أدهم من قدام
ريان بص بحزن علي هيلين اللي بعيدة عنه كان مفكر انها سامحته بس أتوضح إنها في فترة تعبها كانت مش قادرة تقاوم حد ولا تتخانق بسبب ضعفها وفضلت ساكته ولما خفت رجعت لبرودها في المعامله دا غير تجاهلها لريان وجلال
هيلين بهدوء………فيك تقول كدا يا حاتم
جلال بحزن………هيلين سامحيني خلاص بقي
هيلين بهدوء…….أنا طالعة اوضتي سلام لما يطلعوا المأذون هيكون وصل وطلعت
حاتم مواسي جلال وريان………هتسامح الصبر بس
جلال بحزن……..دي دماغها فردة جز*مه ناشفه ست شهور مش بتكلم حد فينا
هدي وهي بتاكل……….معلشي يا جلال بس بصراحة اللهم لا شماته بس انت تستاهل هههههه
جلال بغيظ…….اسكتي بالبطيخه اللي قدامك دي
هدي بغيظ…….ما مراتك عندها بطيخه يا خويا اصملا عليك يا خويا
جلال بغيظ……….بس يا شاطرة
مريم بصراخ…….اااااااااااه عدنان الحقني شكلي بولد
عدنان……..يووووه ي مريم كل يوم بتقولي كدا
مريم بصراخ……….ااااااااااااااااااااااااااه بقوووووولك بوللللللللللللللللللد ااااااااااااااه
عدنان بخضه………نهاره فل دا بجد.طب اعمل ايه
مريم بغيظ………طبل ورايا بقوللللللللك بوللللللد ااااااااااااه
حاتم……مش وقته كلام شيلها ويلا علي المستشفى
الكل جري علي المستشفى
قدام أوضه العمليات عدنان واقف قلقان
جلال بخوف…….يا سنه بيضه هو أنا بعد ست شهور هقف نفس الوقفه دي
حاتم بضحك……….مين سمعك يا خويا انا هتمرمط معاك انا بعد شهرين
رائد بضحك……..هههههههه نععععععععع انا بعد سبع شهور
فجأة الكل وقف علي صوت طفلين خرجت بيهم الممرضه كانوا بنت و ولد زي القمر
عدنان عيونه دمعوا وشالها بحب وأذن في ودانهم
حاتم بفرحه……..مبروك يا بطل هتسميهم ايه
عدنان بابتسامة…….البنت شروق و الولد أمان
الممرضه…….المدام الحمد لله صحتها كويسة وهتتنقل لاوضه عاديه
عند عمر وعلا بعد ما دخلوا
عمر بغيرة………عايزه تتجوزي يا علا
علا بخوف بداريه من شكل عمر………..ا ايوه وا وانت ما مالك يا عمر
عمر بغضب……..مالي انك مراتي يا أستاذه
علا بستهزاء…..قصدك طليقتك
عمر خاد نفس عميق……..لا أنا رديتك تاني يوم علي طول يا علا ،علا أنا بحبك والله
علا بدموع…….بإمارة ما طلقتني صح
عمر بدموع وصراخ…………أنتي اللي اختارتي كدا
علا بدموع ……….علشان كنت عايز تا*ذي ابني
عمر بابتسامة وفرحة……ابنك انتي حامل في ولد
علا بدموع……..ايوه نفس الولد اللي كنت عايزني انزله
عمر بدموع……..علشان خايف عليكي يا علا
علا بغضب………….من ايييييييييه
عمر حكي ليها الحلم وعيونه بتنزل دموع بكثرة
علا حضنته وفضلوا الاتنين يعيطوا
عمر بدموع……أنا آسف حققك عليا
علا بهدوء………متعملش كدا تاني يا عمر و دا حلم وحتي لو اتحقق هكون سايبه ليك حته مني
عمر حضنها وبقي بقهر وحزن وأخيرا اتصافوا واتصالحوا وفجأة سمعوا صوت صراخ مريم طلعوا وجروا وراها علي المستشفى
عند هيلين
هيلين ببرود……..حضرتك قصدك ايه
اللواء………هيلين أنتي عارفه قصدي ايه كويس
هيلين بهدوء……….بس دا شي صعب
اللواء……إيه اللي صعبه
هيلين بهدوء……….جايز علشان حضرتك بتطلب مني انزرع وسط اكبر عصا*به ما*فيا في التاريخ او يمكن جايز علشان حضرتك عايزني أقرب من زعيم العصابه اللي معروف بعينه الزايغه او جايز اني لما بقرب من زعيم العصابه دي بكون بخو*ن جوزي وانا اكر*ه ما عندي الخيا*نه والغد*ر ،آسفه أنا برفض استلام القضية دا غير اني هبعت استقالتي للمديرية انا خلاص قررت اقفل صفحة الرائدة هيلين
اللواء………أنتي متأكده من قرارك دا.
هيلين بهدوء……..ميه في الميه يا فندم
اللواء……….تمام يا هيلين خلي بالك من نفسك
هيلين……تمام يا فندم وقفلت بس لاقت الايد اللي بتحاوط خصرها
ريان بعشق………وحشتيني كفايه عقاب بقي
هيلين بهدوء……..ريان
ريان بعشق…….ششششششش وباس عنقها بحب وهيلين سابت مشاعرها ولفت ايدها حوالين رقبته
ريان بحب……….بعشقك سامحيني
هيلين بابتسامة……..مسامحاك يا ريان لاني بعشقك
ريان……يابووووووي ودا وقته طب احنا في المستشفى فجأة شالها وطلع برا المستشفى وهيلين ضحكت علي جنانه
رجع ريان القصر ودخل جناحه وهو حامل هيلين بين يديه وباسها بعشق وهي اتجاوبت معاه
وسكت شهرزاد ))))
بعد مرور عشرين سنين
ياسين …………….انا مش قولت كلام مع مازن لا
شروق…….بس دا زي اخويا يا ابيه
ياسين بغضب……. امشي يا شروق امشي وكلام مع مازن زفت لا
عدنان بضحك……….طب والله فرحان فيك
ياسين بغضب……عمي عدنان فهم بنتك ان مينفعش تكلم ولد غريب عنها شروق زي اختي
ريان بضحك……ههههه راجل زي ابوك مسيطر
حاتم بضحك……هيلين
ريان…..احممم مش قوي يعني
دخل.علي ريان شابين زي القمر دياب وزين
دياب بغضب……….عمي حاتم وبعدين في بنتك دي
حاتم بصله وضحك جامد وجات بنت جرت علي حاتم واسمها ميسا
ميسا……بابا دياب هيتجوز امتي
دياب بغرور……….مش انا بتاع جواز يا بنتي
ريان والكل بص ليه بصدمه ما عدا ياسين
ميسا…….آمال بتاع ايه
دياب بضحك وهزر وسط ……بتاع شوشوووووو
ياسين كتم بوق دياب بسرعة
ياسين بخوف من شكل هيلين……..أمك هتعلقنا يا بتاع شوشو
دياب بضحك…….أعمل إيه البنت جامده طحن شوفت هز الوسط يالهووووووي
ياسين بضحك…….وسط ايه بس دي كلها عززااااال
ريان همس ليهم……..غزااال بس دي عود بطل
زين بصوت عالي……..مين دي اللي عود بطل يا بابا
هيلين عيونها اسودوا وجات ناحية ريان
ريان بغيظ……يابن الكللللللللللب
دياب وياسين ضحكوا ومعاهم العلية
دخلت عليهم بنت
زين بملل……..اووف جات ام الغلاسة
البنت……أنا جيت
زين بسخريه…….تصدقي كنت فاكر انك مجتيش ماحنا شايفين انك جيتي يا ليليان
ليليان حست بالاحر*اج وعيونها دمعوا
ريان……..احترم نفسك يابن الكلللللب دي الغالية بنت
الغاليين علا وعمر الله يرحمهم
ليليان طلعت تجري و دموعها سبقها
ريان بغضب…….عجبك كدا يا حازم
زين بملل…….هي اللي عيوطه
هيلين بحدة……..زين ليليان بنت اختي الله يرحمها اللي جات بعد عناء أختي خسرت طفلها الاول ربنا رضها بس قاسي و ليليان وهي فيها من ريحة أختي تزعها كأنك زعلتني روح صالحها
زين قام لانه مش بيحب هيلين تزعل منه وراح ليها
زين بملل……..آسف مكنش قصدي
ليليان بدموع…….انت انت وانفجرت في البكاء
زين حس بالذ*نب……احمممم خلاص بقي حصل خير المهم بلاش تعيطي اوكي يلا الكل مستني جوا سلام
ليليان بصت لطيفه بحزن و زعل ودخلت وراه
ريان………..كريم كلمني وجاي هو وصوفيا و معاهم حور و أمجد
عيون أمان لمعت لما اتذكر اسم حور
دياب بملل………طب سلام انا علشان رايح الشركه
ياسين بغمزه…….شركة بردوا يعني مش شوشو
دياب بضحك…….أخويا اللى فاهمني سلام انا ومشي
ريان بياس……..امتي هيبطل
ياسين………..لما يلاقي اللي تجننه
ميسا عيونها دمعوا بحزن علي دياب
……..الغزاله رايقه
ميسا بفرحة……..حبيبة وحضنتها
حبيبة بفرحة……بروووووو
زين بحب……..حبيبة وحضنها
حبيبة………احممم زين الكل واقف
زين قدام الكل وبا*سها بعشق والكل برق بصدمه
جلال بغيظ……..ريان لم إبنك اللي مشفش نص ساعة تربية دا
زين حاوط حبيبة بدراعه………مراتي ومحدش ليه حاجة عندي
جلال بغيظ………كان يوم اسود يوم ما جوزتها ليك
زين بمرح……..تشكر يا حمايا ولما اجيب ولد هسميه باسمك
حبيبة خدودها احمروا من كتر الخجل والكل ضحك علي زين وجلال الا عيون كانت بتراقب زين بعشق وحب
الابطال و أولادهم واعمارهم
ريان و هيلين
أولادهم
ياسين ٢٥ سنه ،دياب وزين توأم ٢٠سنه
جلال و وعد
أولادهم
أدهم ٢٠سنه و حبيبة ١٨سنه
حاتم و حنين
أولادهم
رعد ٢٠ سنه وميسا ١٨سنه
عدنان و مريم
أولادهم
أمان ٢٠ سنه و شروق ٢٠ سنه
كريم و صوفيا
أولادهم
حور ٢٠سنه و أمجد ١٩سنه
رائد ونور
اولادهم
زينب١٨ سنه و قاسم ١٥سنه
إياد وهدي
اولادهم
أسد ٢٠ سنه و ملاك ١٨ سنه و عز الدين ١٥سنه
عمر وعلا
أولادهم
قاسي ٢٠ سنه و ليليان ١٨ سنه
عند دياب
دخل شقة ليه لاقي بنت لابسه لبس مغر**ي
دياب…….عامله ايه يا شوشو
شوشو بدلع………..بخير يا دياب باشا وشغلت اغاني وبدأت تر**قص ودياب قام معها و ر***قص وشالها فجأة
《《《 وسكتت شهرزاد 》》》
وكدا الجزء الأول خلص اشوفكوا في الجزء الثاني

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقي المتمرد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!